Våga fråga!

Upptäckte igår att jag skulle jobba idag. 8-16, med andra ord ett vanligt hederligt "nine to five" jobb, samtidigt som jag gjorde denna upptäckt uppstod också problemet Oliver. Vad skulle jag göra av honom. Lite för liten är han för att vara hemma själv, och på jobbet bland livsmedel och annat passar inte direkt en bajsande bebis in. mamma, jobba, pappa jobba, svärföräldrar jobbar, syster har praktik och så även vår fina barnvakt sanna. Lite bråttom blev det och några sekunders panik, Vad skulle jag göra nu!? Men så är jag så lyckligt lottad att ha unga morföräldrar, så det blev för dom att ta sig ett åttatimmars pass barnpassning idag. Tack, Tack, allt löste sig finnemang och jag fixade innhoppare en timme tidigare på jobbet och Oliver är utomoderntligt nöjd med dagen som varit.

Tänk så bra saker och ting kan lösa sig, oftast är det inget problem utan snarare så att det handlar om att våga fråga. Inte se sig själv som jobbig och behövande, alltså göra sig själv till ett problem. För Ofats så kan man hjälpa igen någon annan gång!

Hjälper du mig så hjälper jag dig!

Hur har ni det idag?! Är det soligt och varmt på er balkong också!?


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken otur att jag var upptagen, men vilken tur att det löste sig :) Jag önskar det hade varit varmt på min balkong, men eftersom den lyser med sin frånvaro så får jag nog säga nej ;) Hoppas ni har det bra annars!! Kram

2010-05-11 @ 17:56:00
URL: http://peeearls.blogg.se/
Postat av: Sanna

ja just det ja :D vilken bra idé!! haha vad gullig du är :) du kan hälsa honom att jag saknar honom också väldigt mycket och att jag kommer på måndag ;)

2010-05-11 @ 21:03:44
URL: http://peeearls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback