Dags att gå!

Helgen har varit riktigt bra, trots motgångarna med Min lilla vove som fått flytta hem till mor och far ett tag (Gud jag saknar honom verkligen!). Lördagen blev färd till Färgelanda, mat och hundavlämning och lördagskvällen blev hemmamys. Jag stensomnade i soffan! Söndagen blev kalas för Nils som idag fyller 8 år!! Jösses, jag har inte känt dessa killar så himla länge, men va stora dom har blivit!

Tänk att min lillefis ska bli så stor. Leka med lego, eller spela tv-spel. Ena stunde tycka att leka är vråltöntigt och i nästa stund släppa allt och vara bara barnet igen. Det är häftigt att se dom, och inte är det konstigt att man ibland som 7, 8, 9, 10 åring får frispel och raseriutbrott. Jag va en liten jävel (ibland)  i den åldern, Men Hallå!? Med alla dom dubbla ting man står inför är väl inte det så konstigt. Man har knappt hunnit vara barn, innan man ska gå in i någon form av vuxen värld med normer att följa, samtidigt som man också stup i kvarten får höra att man ska leka, tillåta sig själv att vara liten. Som sagt inte konstigt att jag va lite smågalen in emellan, hur ska man i denna ålder kunna hantera dessa dubbelheter när man som vuxen knappt klarar av det! Ibland kan jag snällt erkänna att jag inte själv vet vad jag är. Vill jag kalla mig Vuxen? Visst Oliver sätter sina spår. MAn mognar mycket av att få barn, men fortfarande vuxen!? Nja, den karamellen får jag nog suga på en stund!

Kalaset va toppen, Vår present (ett tv-spel) Underhöll kalasbarnet och brorsan hela kvällen så jag tar det som ett mycket bra betyg! minst fem stjärnor!

Senare blev det Fotboll i goda vännerslag. Match mellan Gais och Elfsborg i göteborg och vi va där med en femtedel elfsborg och 4 femtedelar Gais. Tyvärr vann helena kampen i sin ensamhet i vår lillaklack då Elfsborg vann. Men HEY! Jag va ju där iallafall!!

Idag blir det Jobb för hela slanten, nu är det dags att gå!! Ha en bra dag! KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback