Nu börjar det närma sig!

För jätte länge sedan bokade vi en resa till egypten, tanken va då att vi skulle åka i maj -09. SÅ blev det inte eftersom vår lilleman bestämde sig för att komma in i våra liv och jag då skulle varit höggravid och inte tillåten att flyga. Resan blev ombokad, och vi planerade för att åka med en pytte liten Oliver till Tunisisen i september istället, men än en gång blev resan ombokad (vi kände att vi skulle kunna njuta mer av en resa me en lite större bebis som vi visste lite mer och när vi hade kommit in i mamma och papparollen bättre). Men nu är det snart dags, 38 dagar kvar och som vi längtar! Resefebern har redan lagt sig lite över familijen. Richard längtar efter att starta och landa (vilket jag som är lite flyggfeg, inte alls längtar efter!!), värmen ska bli fantastiskt skönt och sen ska vi inte prata om all mat som ska förtäras!

Men vad ska man packa!? Hur gör man med maten till Oliver på flyget och hur ser ett bra bebis anpassat reseapotek ut och vilken bikini ska jag ha!? Jag vill åka nu! passen är färdiga, platser på planet är bokade och taxfree katalogen är sönder bläddrad! Nu är det bara 38 dagar kvar! Ljuvligt!

Idag har lilleman fått andra svinissprutan, han är lite tröttare och lite kinkigare än sist gång, typiskt eftersom jag ska jobba ikväll och Sanna ska komma hit och vara barnvakt. Men jag tror det kommer gå alldeles utmärkt!


Har ni bra resetips är det jätte tacksamt! 


Kommentarer
Postat av: nora och neo

ring och kolla med flygbolaget om det går att beställa barnmat på flygt. Annars är det okej att ta med barnmat. ha´den tillgänglig i kontrollerna bara! så blir det inga problem. ska försöka få tummen ur idag så jag kan hitta alla uvkläder till er!!

2010-01-18 @ 15:02:25
URL: http://noraoneo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Allt gick jättebra :) Han roade sig själv för det mesta, och annars gick vi runt i lägenheten tillsammans! Han somnade till och med i min famn tack vare dina tips om tecken på trötthet :D Jag är nöjd och dt hoppas jag att han/ni också är :) KRAM

2010-01-18 @ 23:05:47
URL: http://peeearls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback