Med en mobil i den ena och en cigg i den andra

Min son 7 månader gammal ÄLSKAR att leka med min mobil och min dator. Helst ska han ha dom i munnen, med så mycket bebisdräggel som möjligt. Men han har även en stor vild längtan efter att få dela med sig till er av sina tankar. Han nämligen älskar att både studera hur man skriver på tangentbordet, men också att vara delaktig och trycka på knapparna. Han är ett stor fan av ocensurerat. Ja, så stort fan att han i sin iver att delge mig detta ryckte bort "backa/sudda" knappen.

Vad säger detta er? Mig säger det att det du gör, det gör dom små. De leksaker som du tycker bäst om gillar även din bebis bäst. Oavsett om det är en mobil, dator eller annat onödigt, Tillexempel en snusdosa eller en cigg. Med andra ord, bör vi leva som vi lär. Vill vi inte ha ett bloggande Freak till son, så bör detta kanske skötas lite i smyg eller inte alls och sluta röka framför ungen eller ommöjligt helt (för det luktar inget vidare för oss icke rökande vuxna heller). Nu menar jag absolut inte att alla barn gillar att blogga för att mamman gör det. Eller börjar snusa bara för att mamma gör detta. Men Att det med min sju månaders lilla bebis blir så himla tydligt hur dom faktiskt tar efter oss, trots att dom inte har en aning om vad det egentligen handlar om. Det är ju inte bloggandet som är det roliga, utan förmodligen de MYCKET SNABBA fingrarna och det klickande ljudet av tangenterna, och det är förmodligen inte heller så att det är smaken på ciggen, utan kanske den SÅ SJUKT COOLA rörelsen som mamma gör varje gång hon för giftpinnen till munnen. Och att man därför åtminstone bör tänka till en eller tre gånger innan man står där med cigaretten i handen över vagnen. För dom lär, och dom börjar tidigt långt innan de förstår skrämselpropaganda om strålning av mobil eller gifter i snuset.  

Hoppas kvällen och dagen varit bra! Min Kväll har fått en rivstart och jag är snart redor för sängen, i morgon är det dags för jobb igen, så även på lördag! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback