Vardagsrummet med den rätta hemma känslan

Jag vill fixa mitt vardagsrum, jag vill, VILL VILL!! Jag tror till och med att denna vilja är delad med Richard och det är skönt då kan vi planera och drömma tillsammans för som sagt ekonomin ligger på sparlåga ett tag (men förhoppningsvis ett litet tag). Jag har inte haft en endaste aning om vad jag velat göra innan och då har jag grubblat länge ska ni veta, men ikväll har det släppt lite. Jag vet hur jag skulle vilja ha det, eller åtminstone hur jag skulle vilja att känslan när jag kliver in i rummet blir. Det ska vara snyggt, stilrent, men lite kaos (för här hemma är det lite kaos) men i kaoset ska man ändå kunna känna lugnet och känna den där härliga HEMMA känslan. Vilken tapet jag skulle vilja ha är nu uttittad, men det kan säkert ändra sig, sen skulle jag verkligen vilja göra nått åt detta inte alls fina parkettgolv. Kan man göra nått piffigt med parkettgolv? Och sen är jag ute efter en bokhylla med en touch av gammalt. Har du en sådan som du gärna blir av med så är det bara att säga till. Det är så himla härligt när drömmen faktiskt börjar ta form åtminstone i huvudet.

Nu ska det sovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback