Dagen är räddad!

Efter ett bittert men ändock trevligt samtal med min mormor konstatderades det idag att idag inte va min dag. Det va liksom det där lilla extra som gick emot lite hela tiden och satte små små spår som den sedan kundes skapas en explosion ur. Ungefär som med damm. Små små partiklar blir en råtta som i sin tur kan brinna upp som ett fyverkeri. Ja så kändes det iallafall ett tag.

Barnet vägrade sova middag, och jag var helt slut. Han va vaken i 8 timmar i sträck utan en endaste liten tanke på sömn (JA DET ÄR JOBBIGT, särskilt när barnet är högt och lågt och överallt på samma gång.) Jag älskar att han är en liten piggelin och att han är just högt och lågt. Det är så härligt att se lillen bli självständig, men inemellan behöver om inte annat jag vila. Man blir helt sjukt trött av att leka och leta hela dagarna!

Sen så va det, det där med semlan. Jag insåg att någon semla icke skulle förtäras denna semledag och jag blev grymt besviken. Ni som va med mig på Cypern för flera år sedan och såg min olycka när jag uptäckte att min efterlängtade Dumlepåse inte fanns i min taxfreepåse, vet vad jag menar! Besvikelsen var stor.

MEN DAGEN ÄR RÄDDAD! Bebis somnade tillslut. I en timme och lite till så jag fick vilat lite. Sen kom även en mycket efterlängtad Henrietta på besök. Hon med sin lillabebis mage, Jag längtar sååååå tills Hon vill komma ut (japp, jag tror det är en hon) och med henrietta kom även så småningom den så efterlängtade semlan. Semlan har dock en historia bakom sig. Även Henrietta höll på att få den stora semlebesvikelsen, men som sagt  den anlände och efter en Mycket god "ItalienskfiskIUgnVarriant" så satt semlan som ett smäck i magen och dagen var räddad! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback