Påsken

Efter en lång vecka på jobbet med ditten och datten en hel del att lösa så kom påsken och inbjöd till ledighet! annars brukar jag tycka det är skönt att jobba. Man får rutiner på saker och ting och även om jag skulle vilja vara hemma med Oliver mest hela tiden (för nu börjar han verkligen växa ifrån mig. Vart tog bebis Oliver vägen?)  Men efter denna vecka va vi, jag och boss välförtjänta ledighet utan rutiner att följa och va skönt det har varit!

Långfredagen jobbades det en stund, det va ganska lugnt men kom några stötar med kaffegäster och efter jobbet bar det av till Färgelanda för att påska hos mamma och pappa. (NEJ, man behöver inte använda motorsåg för att ta sig dit upp. Vissa ö-bor tycks tro detta!)

På påskafton tog vi årorna och rodde över till orust (ha, där fick jag till det va?!), Mycket god mat och en härligt solig dag bjöd ön på och på kvällen åkte jag och gubben min ut till öns hiddenplace, typ myckleby, till Emmy och Anders för att inflyttningsfesta deras nya hus! En lyckad kväll med kärt återseende! Så till sommaren hoppas jag att vi verkligen kan få ihop en tur till Halmstad och hälsa på Emma och hennes Oskar.

Tack Emmy och anders för en trevlig kväll och lycka till med nya huset (och hönorna!)

Nu ska lillafamiljen ha helg en stund till, sen blir det att packa ihop lilleman och hans grejer för övernattning i färgelanda! Glad påsk!



Kommentarer
Postat av: Emma

Det ska vi absolut få till! :)

2010-04-05 @ 16:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback