Fredag!

Så va åter en fredag över, Fredagar som i vår familj innebär bytta roller. Jag går till jobbet och Richard stannar hemma hos Oliver. Detta funkar jätte bra! Visst är det kämpigt att gå till jobbet och veta att min lilla bebis växer så det knakar här hemma en hel dag utan mig. Men hans pappa är ju hemma och tar God hand om honom så jag försöker att njuta i fulladrag av att faktiskt kunna använda båda mina händer och av att vara bara Malin ett par timmar. Och det är kul, det är super kul att vara tillbaka på jobbet! Jag älskar att vara hemma om dagarna med liten å just nu saknar jag honom grymt mycket då han ligger och sover och jag helst skulle villa sitta å krama honom å ta igen den tiden jag missade med honom då jag va på jobbet , samtidigt som det är jätte kul och super härligt att ha den lilla stunden i veckan då jag är på jobbet. Som sagt Livet är verkligen underbart just nu!  

Idag jobbade jag det sena passet vilket också innebär stängning. Innan mammaledigheten hade nog ingen av oss på jobbet riktigt greppat stängningen. Det kändes alltid som att tiden inte riktigt var på ens sida. Men vad jag har hört från mina kära kollegor idag så verkar det som att vi alla börjar hitta våra rutiner och få mer och mer kläm på de olika situationerna så som stängning och tiden verkar vara mer och mer på vår sida! Toppen! Och grymt Jobbat Tjejer, vi är alla himla duktiga om jag får säga det själv! Och för att vara min första stängning på Länge så gick det super bra, jag va därifrån nästan när jag skulle. Hade det inte varit för min lilla nyckel incident (nyckeln fick ben) så hade jag varit därifrån i precis rätt tid. Detta har jag dock min chef att tacka som hjälpte mig att få ihop och sätta lås på vår uteservering! TACK! =) 

Nu ska jag krypa ner i sängen efter en lång men härlig dag. I morgon blir det familjedag och på eftermiddagen ska vi till färgelanda och gratta min kära lilla farmor som fyller 80 år! 

På söndag blir det SPA med tjejerna på jobbet, vilket vi alla på ett eller annat vis verkligen gjort oss välförtjänt!


 
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback