Framtiden

Mitt i all lycka så kan jag inte låta bli att grubbla. Vad händer i framtiden? Vad ska jag bli när jag blir stor?? Jag vill så himla mycket, inte på det viset att jag inte kan slå mig till ro och vara på ett och samma ställe utan snarare på det viset att jag i nuläget har svårt att säga vad jag är, hur jag ska hitta rätt väg för att nå mina drömmar. Så vad är då mina drömmar? De är många, och inte speciellt specificerade, jag vill som sagt mycket och så länge jag lyckas uppfylla någon av dessa framtida drömmar så får man kanske vara nöjd, men jag tror att när man väl har lyckats med en dröm kanske inte nästa är alldeles för långt runt hörnet (oftast är drömmarna och planerna inom samma område). Jag vill tro det iallafall och jag är duktig på att göra många saker på samma gång, att vara flexibel och se till mig själv men också andras behov, vilket jag tror gör mina drömmar möjliga. Ett projekt behöver inte utesluta ett annat och med många bollar i luften kanske man kan ta sig mot ett mål samtidigt som man slutför ett annat. Jag vill tro det. Jag vill tro och hoppas att flexibiliteten är min vän som kommer hjälpa mig att så småningom nå mina drömmars mål.

Just nu är jag mammaledig, studerande och arbetande på samma gång, det är än så länge en perfekt kombination och mina bollar i luften (Haha kan man skriva så??) fortsätter att snurra på så vis under den tiden som många andra beslutar sig för att bara vara hemma. Jag är mest hemma, studierna sköts hemma med Oliver, förutom varannan vecka några timmar då jag är i skolan. Jobbet är en dag i veckan (då har jag fått avstå från föräldrapenning) och på så vis sparar på dessa dagar lite. Men det är flexibelt, vi lever ett flexibelt liv om dagarna jag och min lilla kille. Oliver styr än så länge mina tider ganska bra mycket handlar såklart om att anpassa sig efter hans behov. Men det går bra och när han sover så pluggar jag och någon gång ibland kommer farmor eller mormor in och är med lilleman en stund så jag kan gräva mig ner i mina böcker lite extra djupt. Det är härligt och detta sätt att planera föräldraledigheten ger även bebisens pappa möjlighet att vara hemma under den första bebistiden vilket verkar vara jätte nyttigt.

För att få dagen att gå runt så planerar vi. Inte på det sätt att klockan dittan och dattan ska vi göra det och det, utan mer i form av en önskelista, under denna dagen (eller veckan) önskar jag att jag hunnit läsa två böcker, skriva ner sju frågor, städa huset, äta lunch någon gång under dagen alla dagar och förhoppningsivs om tid ges innan richard kommer hem hinna "bättra på pudret på ladies room". Än så länge har de flesta önskningar slagit in, och hinns de inte med ena dagen så gör de det förhoppningsvis den andra dagen. Det handlar helt enkelt om flexibilitet att inte ruta in för mycket utan kunna se möjligheterna och genävgarna som gör att man kan springa ikapp om man någon gång ibland snubblar in på en lite längre väg. 







I fredags va vi på babysim, det va jätte mysigt och fem minuter efter vi klev upp ur vattnet så sov Oliver så här gott! MYS! Fick även hem lönespec, för första gången på tre månader, med en lön på hela 97 kronor, fantastiskt! Nu ska det spenderas! 

Å jag glömde berätta, Oliver vände sig om! Han har gjort det förut för ett par veckor sedan, men idag hände det igen, flera gånger! Min lilla kille!

Nu är det dags att åter titta framåt och bita tag i studierna!
  

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jäklar i mig!! du är ju rik!! Jag vill också jobba på ditt jobb!!! ;). Skit i drömmarna, du har det ju perfekt just precis nu!

2009-09-21 @ 19:13:33
URL: http://duchesse.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Visst måste man ha drömmar för att ta sig framåt i livet, eller hur? Man ska såklart vara nöjd med det man har, och speciellt du med en sådan liten guldklimp;), men tänk om man skulle bli för nöjd? Det är trots allt dina drömmar och mål som tagit dig dit du är idag! Så att drömma är bara positivt tycker jag, så länge man också uppskattar det man har när man kommer tillbaka till verkligheten! ta hand om dig kusin ! KRAM Sanna

2009-09-21 @ 21:30:10
URL: http://peeearls.blogg.se/
Postat av: Buttersmurfen

Bra skriven kommentar.

Det är okej att ha en åsikt och uttrycka den. Men att våga stå för den om den är kontroversiell det är tufft som fan.

2009-09-21 @ 22:27:01
URL: http://buttersmurfen.blogg.se/
Postat av: lisa

Åh! Han är så fin :D

2009-09-22 @ 09:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback