Fotboll

Jag är inget fotbollsfan, har aldrig spelat fotboll, kan inte spela fotboll och jag förstår inte heller vad som händer när domarn blåser och jag råkar ha fotbollen påslagen på tv. Fotboll är helt enkelt inte min grej. Men ändå blir jag förbannad, vart har det sportsliga i fotbollen tagit vägen? Varför all denna "hulliganism" och Hur kan en fotbollsmålvakt flytta in målstolparna för att göra målet mindre under match tid?!

Sport för mig handlar självklart om att vilja vinna, jag gör det inte alltid och jag kan inte heller påstå att jag blir särskilt  glad då jag inte vinner. Jag är nog helt enkelt lite dålig förlorare. Men innan man har kommit tillslutet, och resultatet, handlar det inte också om gemenskap, om fajten att vilja nå målet tillsammans. På lika vilkor som det lag eller den motståndare man möter?? Tydligen inte...

Hur kan en fotollsmålvakt på såkallad elitnivå försöka fuska till sig poäng genom att göra chanserna mindre för motståndarna att träffa målet? Och varför går man på fotboll för att Förstöra, slåss och uppföra sig som svin?? Var är det sportsliga i detta beteende? Ska man behöva vara rädd när man går på gatorna för att det är fotbollsfeber i stan? Det känns himla bakvänt, men det känns också som att det är verkligheten. På stan idag är det fotboll och svininfluensan som verkar skrämma folk. Tråkigt! 
 

På tal om badlakan (man säger så när man lite fint vill leda in samtalet på annat ämne), så har jag haft ångest. Jag och mina kusiner har beställt biljetter till Ladies night i göteborg och igår kväll fick jag känslan av att något inte stämde med dessa biljetter. Varför hade jag inte fått ett slutdatum för betalning?! Skulle jag ha fått ett slutdatum? Och sist men inte minst hade vi kvar våra biljetter. Jag har suttit vid datorn i natt och googlat, letat efter svar på mina frågor och det fanns inget att hitta. så Ångestladdad gick jag åter till sängen, i tron om att jag förmodligen sabbat den trevliga kvällen som jag och mina kusiner sett fram emot. I morse fortsatte googlandet och när klockan äntligen slog nio ringde jag direkt till de vi köpt biljetterna av och gissa om vi hade tur!!

Biljetterna skulle egentligen varit betalda och uthämtade i tisdags. Em vecka efter att jag bokat biljetterna. Men tack vare att vi bokade i sistastund och därför fick turen att gå vägen via Mq för att få biljetterna så fick vi inte bara biljetterna billigare (gå två betala för en) utan biljetterna låg också kvar och väntade två dagar efter utgått datum. Med andra ord. biljetterna är nu i säkert förvar hos mig och vår roliga kväll med den enligt syster SÅ HETA, Martin Stenmark  finns fortfarande att vänta. PHU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback