Californiacation

Vilken underbar serie! För det första är varje avsnitt 30 minuter långt (kort!) vilket är alldeles lagom när man har en liten att ta hand om mellan varven. Plus nummer två är de snygga och coola skådespelarna! Dom är super sexiga, å är dom inte super sexiga så är dom små fula men grymma på de dom gör och passar utmärkt i de roller de gör. Den är bara så mmmm denna serie. Deras rappa käftar, trasliga relationer och lyxiga och lite sunkiga liv är en sån serie som man bara kan krypa upp i soffan och gotta sig till. Bäst av allt är att Richard och jag båda gillar serien, så vi får lite mystid tillsammans, så kallad quality time. 

Önskar inte ni också att man ibland hade en rapp käft med just de där bra kommentarerna i just rätt läge!? De där kommentarerna som man alltid kommer på när diskussionen är slut och man vänt på klacken och gått därifrån? Ibland så hade det varit skönt (fast samtidigt kan den vettiga inte så radikala sidan av mig tycka att det är alldeles perfekt som det är, att de där kommentarerna stannar där de är, som tankar och inget mer). 

På lördag börjar en ny serie som jag tror är något för oss båda (mig och R) vad den heter har jag inte på minnet just nu. men det handlar om doktorer, rika människor och trassliga relationer. Låter som ett vinnande koncept för mina seriesmaklökar!


Kommentarer
Postat av: Malin L

Tror serien som börjar på Lördag heter "Royal Pains" :)

2009-09-09 @ 22:15:16
Postat av: Lotta

Hm det låter som en intressant serie, men den lär väl inte komma hit förrän om några år ;-) sen går alla serier så himla sent här, och är man kvällstrött som jag så... ;)

skolstarten gick bra idag, men visst är det nog mamma som känner sig minst. erat steg med sova i eget rum har vi inte tagit än, vi sover fortfarande i samma rum alla 3. kanske mest för att inte möjligheten finns till eget rum, men mycket för att det är förfärligt bekvämt också. men det gick iallafall bra idag och jag bara hoppas att det går lika bra imorgon.

trist att du fått några surputtar på högskolan, det finns alltid såna... vad är det för böcker du läser nu? vi läser vetenskapliga metoder just nu och... nä, det är inte jättespännande ;)

2009-09-10 @ 21:57:53
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback