Anna Anka

Denna så omtalade Fru Anka, älskad och hatad. Alla tittar på programmet där man får höra hennes resonemang om både det ena och det andra "vill din man ha, så ska han få" och all avundsjuka som hon beskriver finns runt henne i livet. Och Visst jag gillar inte hennes resonemang kring kvinnan och mannen i förhållande, jag tycker det ska vara lika samma, förhållandet handlar om ett givande och tagande, men vem vet egentligen vad Herr Anka har att säga i diskussionen? Han kanske ställer upp mer än gärna. Eller inte. Det vet vi inte och helt ärligt, jag vill nog inte veta heller.

Men allt annat då, jag menar inte att det hon säger stämmer men är det inte för att vi är avundsjuka som vi hatar henne. Vi vill väl också ha hennes pengar? Leva ett liv totalt oberoende av vad saker kostar, och där uttalanden som de hon gör inte verkar spela någon roll. Hon har allt hon behöver och bryr sig helt enkelt inte vad andra tycker om henne och hennes åsikter. Jag erkänner, jag hade också gärna levt i totalt ekonomisktobeorende, där det är jag själv som är chefen över mitt liv. Visseligen är jag väldigt nöjd med livet, men självklart hade det varit jätte skönt att nu i slutet av månaden innan löning slippa vända på slantarna och bara leva! Jag tror Denna hat kärlek till Anna Anka och alla andra människor med mer eller mindre ekonomiskt oberoende framkallar denna. denna hatkärlek, SÅ Kallad svenskaavundsjuka. 


Frågan är hur vi själva hade varit eller levt om vi hade de resurser i livet som Fru Anka!?


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra kvackat där!!

2009-09-21 @ 19:14:24
URL: http://duchesse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback