Vad gör ni för miljön? (del 2)

Om jag har brist på rubriker? Nej då, jag tycker den är käck. Och den får mig att låta himla miljömedveten som sitter här och skriver en hel novell om Miljön. Trodde jag iallafall. Grejen är den att jag tyckte ni va ganska så dåliga på att berätta vad ni gör. Jag ville ju få igång hela miljö tänket lite och då utan att säga att man måste tänka på miljön i allt man gör. Med andra ord det lilla räcker!

Har ni några heta tips på hur man blir miljösmart utan att få sämre ekonomi eller anstränger ihjäl sig?

Jag har tagit mig själv ett steg till idag. Förutom tygblöjorna så har jag gjort egen bebismat. Duktigt kan tyckas (jag tycker det iallafall) känns som det är himla mycket mindre E-ämnen i denna egen gjorda mat än i de små söta burkarna som för övrigt kostar skjortan. Maten blev sådär god tyckte Oliver som tydligen gillar smaken av E. Plus att stackarn satte i halsen så mycket att det krävdes ett ingrepp från mamma. Det blev helt enkelt inte en jätte lyckad premiär av mammas goda mat, men vi ska inte ge upp så lätt. Ett tag ska vi kämpa, blir der förjäkligt får vi överlägga det hela då. Det ska ju som sagt va inte vara jobbigt!

Hoppas ni har en bra dag!? Vad gör ni som är hemma om dagarna nu när hösten har kommit med storm steg och de långa promenaderna verkar bli allt kortare?


KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback