TRÖTT

Jag är trött, Hur trött som helst, jag har somnat mycket tidigare än jag brukar de senaste dagarna och jag hade nog lätt kunnat sova middag tillsammans med Oliver på dagtid. Är det bytet från sommartid till vintertid som gör oss så himla trötta denna veckan? Eller är det sviterna från systers 20 års fest som ligger kvar och lurar. Nej det sista nämda tror jag inte på. Nog för att jag smakade på vad flaskan bjöd på. Men en fem dagars trötthet efter kalas tror jag inte på. Jag tror det är vintertiden.

Men är det inte lite konstigt, för vad som händer är ju att vi faktiskt får en timmas sömn extra, eller är det någon logiskt liten förklarning i det hela jag har missat?

Visst är det fler än jag som är trötta denna veckan!? Innebär det att denna extra timmes sömn gör oss sömnbortskämda, jag har varit bortskämd med denna vara ända sedan Oliver föddes och inte alls upplevt det kämpiga med att springa hela nätterna med en ledsen lite gosse. Så de nätter jag har fått resa mig upp ur min skönhetssömn två eller tre gånger har jag suckat och tänkt "men hallå, du brukar ju SOOOOVA NU! Mamma vill SOOOOOVA!" japp som sagt "sömnbortskämda" jag tror det är vad vi håller på att bli eller jag kanske inte ska dra alla över samma kant och säga vi. Det är dags att erkänna Jag har blivit sömnbortskämd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback