Pengar

Nu har lönen landat i våra fickor, räkningarna betalade och det är dags att börja NJUTA. Men snart slog det mig att det är november alldeles strax. Månaden innan dopparedagen och pengar behöver därför hållas hårt i eftersom julklappar ska inhandlas, mat ska lagas och självklart ska alla räkningar även denna doppare månad betalas. Är det någon som kan berätta för mig hur man alltid lyckas samla alla STORA räkningar till denna härliga december månad? Så typiskt och så himla tråkigt.

En annan sak jag funderat över är julklapparna, vad har vi för krav på alla nära och kära egentligen. Måste det vara så dyrt att fira jul? Kan man inte nöja sig med att njuta av tiden tillsammans. Visst klappar till barnen är väl självklart! Men alla vi vuxna, jag tror jag hade nöjt mig med att bara umgås. Äta gott och njuta av att vara tillsammans med alla människor som man tycker om mest!

Detta måste vara ett vuxenpoäng? Och plötsligt så slog det mig att jag nog vuxit om min mamma (för hon gillar julklappar helst stora och väldigt personligt utvalda, genomtänkta). 

Hoppas ni har haft en bra helg! Min har varit toppen och nu laddar vi för en ny härlig vecka! Idag blir det GAIS match, Olivers och min första "riktiga" fotbollsmatch ever. fotbollsfantast som jag är WIHOO!

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Arvidsson

Hej Malin!

Läste inlägget om julklappar och jag kan inte annat än hålla med dig! I vår familj slutade vi med julklappar när jag var 20 tror jag. För mig känns det mer som en börda eftersom jag så gärna vill att julklappen ska vara noga utvald etc... Sen så är vi inte så många som firar och det är inga barn med, så vi har skippat julklapparna och det är jätteskönt faktiskt! Julen handlar inte om presenter utan om att umgås hela familjen!

Så jag håller med dig ;)

Hoppas allt går bra med Oliver och nya lägenheten ;)

Kram Pilla

2009-10-26 @ 14:50:53
URL: http://lillapilla87.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback