Måndag

Nu va det dags för en ny vecka, har en del saker som ska göras, Skola, jobb, ladies night, har lite skol saker som ska skrivas och en del som ska läsas men vi börjar veckan lugnt. Min mamma kom på besök idag, hon ville hit och klämma lite på Oliver (konstigt att ingen kommer hit för att umgås med mig och richard nuförtiden?). Vi tog en härlig promenad i lugnt tempo eftersom gammel hunden Tintin va med och när vi kom hem väntade vattenkokarn med te och frallor! min vattenkokare är fantastiskt och det va GOTT!

Ikväll kommer Richards morföräldrar hit, de har inte sett lägenheten än så nu är det nystädat och mysigt här hemma och kladdkakan står på bänken och kyler sig lite.

I morgon va det Öppnaförskolan igen, men jag vet inte om jag känner för det eller ej, behöver plugga lite och sen är det mitt  i Olivers sov tid, en vana som vi gärna fortsätter hålla på. Så vi får se. Jag är inte så nojig egentligen med dessa rutiner, men en bebis behöver sova och när han nu har fått lite rutin på denna sovtid så är det för oss alla himla skönt att hålla på. Han ska även introduceras för mat på sked nu och detta mål mat brukar ske i samband med sovtiden så ett litet tag till kanske det kan vara en god tanke att för lillemans skull ruta in våra tider lite, eller vad tror ni!?

Så här på höstkvisten blir jag himla sugen på att läsa, en god bok med en kopp te är =höstmys BIGTIME! Dock har inte litteraturen infunnit sig, jag vill ha nått gott, smaskigt och lite psykiskt grävande (dock inte deckare eller thriller och helst inte fantasy) att läsa, har ni några tips? Helst nått inte allt för krångligt då jag vill hinna njuta lite innan lilleman ropar MAMMA!!!! Jo för det kan han helt klart säga nu och han säger det flera gånger om dagen! WOAOAAAMMMA, ser ni , där på slutet?! Visst måste det vara mamma han säger?! Inte är det då pappa iallafall, HA!




Oliver har höstmys i vagnen på höstpromenad!
Hoppas ni har några härliga boktips till mig och att ni passar på att njuta utav denna härliga Höst!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan varmt rekommendera böcker av Paulo Coelho och där är "Alkemisten" en bra bok att börja med. Får en att tänka och fundera helt klar men på ett positivt sätt =)

2009-10-12 @ 18:47:04
URL: http://malinsvardagsliv.blogg.se/
Postat av: emma

vilken söt bild! vad sysslar du med ikväll sötnos? (:

2009-10-12 @ 22:21:21
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Heléna

Jag kan varmt rekomendera alla Kajsa Ingemarssons böcker om du inte har läst dom.. Kanske inte så "psykiskt grävande" böcker.. Men hur bra som helst. (Tycker jag iaf;) )

2009-10-13 @ 23:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback