Lite mamma oro och allmänt skolgnäll

Jag sitter i skolans bibliotek. Det är massa folk som rör sig mellan hyllorna och det finns så himla mycket spännande att titta på men ändå känner jag mig grymt ensam. I vanliga fall när jag lämnar hemmet är jag på jobbet eller på en föreläsning. Vilket innebär ett möte med människor som kräver något av mig vilket innebär att jag inte tänker särskilt mycket alls på hur de där hemma klarar sig. Jag hinner liksom inte tänka på det då. Men här och nu i denna stora tomma ensamhet så undrar jag, helst av allt vill jag lyfta på telefonen och ringa. Höra hur det går. Höra om min lilla O Skriker efter sin mamma i högan sky eller om han och farmor har en jätte mysig eftermiddag hemma (det är det sista jag hoppas och tror på, annars hade jag aldrig lämnat bort honom). Men jag ska inte ringa! Jag kan ju inte göra något åt det ändå.

En av anledningarna till att jag ser till att ha lite projekt (jobb och skola) förutom den ekonomiska delen är att jag just känner ett behov av att träna på att lämna lillkillen i någon annans famn och i någon annans ansvar, jag tror det är jättebra för framtiden att kunna lämna bort honom redan nu. För att den dagen han är mer medveten om att mamma och pappa inte är de som ska natta honom inte ska vara så stor grej av det hela. Jag vill intala mig själv att är jag lugn vid lämnandet så blir han lugn. Om teorin funkar eller ej det vet jag inte. Oliver är ju vår lilla "försökskanin". Första barnet som får stå pall för våra försök i att uppfostra så smärtfritt som möjligt och jag hoppas att vi lyckas och får en stark liten kille som inte är helt beroende av sina föräldrar den dagen han ska stå på egna ben.  

Min föreläsning idag blev inställd, tredje gången denna terminen tror jag och vi har bara föreläsning varannan vecka! Jag tycker det känns himla nonchalant och de har krav på oss att vara medverkande och obligatoriska. Man försöker planera hit och planera dit för att få det hela att gå ihop och själva så verkar de inte ha några krav alls, tanken med den kurs vi läser nu är att man ska kunna jobba samtidigt som man läser. Men det är svårt att stå med planeringen när den hela tiden fallerar och man märker snabbt hur maktlös man är i detta nät av organisationer som härskar ovanför våra små kloka student huvuden.

Nu ska jag fortsätta att läsa. Har precis fått lämnat in ett paper och har ungefär en timma kvar till Evelina är klar med sin föreläsning. Sen ska jag hem till min lillafamilj och fira helg, i morgon blir det babysim på morgonen och seminarie på eftermiddagen!

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback