Helg ljuva helg

Mina helger är inte som alla andras helger. När de flesta människor packar ihop sina portföljer och går hem från jobbet för att fira helg, då packar jag ihop mig själv och går motsatta hållet. Till jobbet! Nuförtiden är det bara en dag i veckan, resten är jag mammaledig och någonstans är det ganska skönt att jobba helg. De flesta människor är pigga och glada, avslappnade för stunden och härligt lediga och fria. Shopping fynden i ena handen och godispåsen i den andra, helgerna liksom sprudlar av ett piggt och glatt lugn och det är härligt att möta Gästerna på caffét dessa dagar.

Min jobbdag denna veckan är gjord, jag jobbade igår kväll och det gick bra men va en ganska lugn kväll på jobbet så jag fick gjort mycket runt omkring. Städat och donat så jag hoppas mina kollegor får en bra dag på jobbet idag! I Februari ska jag som det ser ut börja jobba lite mer timmar, några kvällar i veckan och lite mer på helgen och det ska verkligen bli härligt!! På dagarna är jag då hemma med Oliver och på kvällarna tar richard över. Man får försöka kombinera lite!

Just nu är familjen samlad, vi har morgonmys. Oliver ligger i sin nya GAIS pyjamas, så grön och fin och pratar högt och otydligt men för fulla muggar, och ikväll blir det Sverige-Danmark på tv någonstans på ännu okänd ort.

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback