Tenta tänk

Idag är planerna nästan lika med noll, ha en hemma dag i lugn och ro, plocka lite i hemmet och få undan lite tvätt i väntan på Att Richard ska komma hem. Ett mål har jag med dagen, att komma fram till ett bra tenta ämne. Det ska behandla en socialkategori, vilket i princip kan vara vad som helst av mänsklig form. Vi får se hur det går, förhoppningsvis har jag kommit fram till något bra och då är tanken att jag i morgon ska börja kika litteraturen och skrivandet.

Än så länge har dagen varit mysig och lugn, vi har varit på en timmes morgonpromenad, ätit frukost och nu sover mitt lilla hjärta.

Helgen har varit GRYM! Fredagen va det skola och sovmorgon innan det. Oliver va lite hostig på torsdagen så vi skippade babysimmet och det gjorde vi helt rätt i för sovmorgon va så himla skönt! 

I  lördags va det jobb mellan 8.30 och 15 och efter det bar det av till Götet och Ladies night med syster och kusinerna! I vanliga fall brukar inte en andra gång vara bättre när det gäller shower, filmer eller böcker, men jag får lov att ändra mig för det va riktitgt bra! Som en av männen på scenen sa "Kvinnor kommer till ladies night för att under en kväll om året få bete sig lite ansvarslöst" och bland de 8500 kvinnor som va i publiken va det nog endast ett få tal som inte tog honom på orden. Men fatta vilken publik, det måste va drömmen, 8500 kvinns som står å skriker, jublar, skrattar och sjunger med i den show man satt ihop, det måste vara tacksamt, vi har redan börjat planera för nästa år. PARTY!!!!!!! ;D  

Igår va jag mamma och pappa sjuk så jag packade ihop man och barn och begav mig av hem till färgelanda och mor å far, där blev det promenad i det härliga vädret. Nytvättad bil och härliga hemma gjorda köttbullar!

Nu är det dags att börja fundera. Tänk om jag hade kunnat klura ut något innan Oliver vaknar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härligt helg!!!! KUL. det var du värd!!!! Ses på torsda!!! Ja ska också börja fundera på sociala kategorier!!

2009-10-19 @ 18:02:15
URL: http://duchesse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback