Statistiska Centralbyrån

Ett spännande moment i en annars ganska ospännande vardag är att kolla posten, tänk om det logger nått speciellt litet grann till just mig! Ett handskrivet brev, en lönespec, eller tänk om det kanske ligger ett litet paket där! TILL MIG! Men nej, allt som ofats är det inget alls, och är det något så har det den senaste tiden varit fån våra kära statistiska centralbyrå. Dom har en ganska vitktig uppgift i samhället egentligen, att spontan skicka ut frågeformulär till folk för att få en överblick över det svenska samhället. Men dom har ett stort problem. Dom kan INTE göra Normala Svenska LAGOM frågor. Antingen så snuddar dom bara vid ämnet och vill bara ha ett halvt svar. Eller så ska dom veta på varenda öre hur ens levnadssituation är. BLÄ! Jag kan inte alla ören och jag tror helt ärligt inte att jag vill det heller. Min situation där jag är på flera ställen på samma gång, mammaledig, studerande, arbetande gör att det är sjukt svårt att svara på dessa frågor och ofta blir det en hel sanning som inte kommer med, och då spellar det egentligen ingen rol att jag deltar och är redig och svarar på enkäterna. SYND tycker jag, för hade frågorna varit svar bara hade dom nog kunnat ge en riktigt bra överblick över hur lilla landet lagom nog inte är så himla lagom trots allt. Nu ska jag och lilleman lära oss Byggare Bobs skiva utantill!

Kommentarer
Postat av: Frida

kan vi bygga?

- Klart vi kan!!!

2009-11-20 @ 07:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback