Vårruset!

Jajemen, än en gång lyckades jag hamna på denna folkfest i den härliga staden Vänersborg! Denna gången dock under helt andra förutsättningar än andra år då jag varit något så när tränad och redo att springa mina fem kilometer i ett fasansfullt högt tempo! Njaa, kanske inte men jag har iallafall sprungit och varit allt annat än höggravid! Men va fasen varför ska en kula på magen hindra mig från en förhoppningsvis härlig promenad i solsken och sist men inte minst picknicken som kommer därefter!

Nu är flytten avklarad, det är massa saker att plocka upp och massa saker att slänga, trots detta så börjar lägenheten arta sig allt mer och idag kan ni därför få de utlovade före och eftet bilderna. Jag upptäckte när jag försökte ta dessa att det inte är så himla lätt att fotografera rum och få dem att utstrola den fulhet eller finhet de består i men lite tapeter och ett och annat hörn kan jag bjuda på. Vill ni se mer så får ni väl försöka lura till er en fika av mig helt enkelt! =D



Så här glad va min herre innan flytten, mitt i städ å flytt och packning!



vårt sovrum innan renovering, brunt är ju på tapeten igen och så även den "härliga heltäckningsmattan" men jag har inte tagit mig an det modet så bort med det helt enkelt!



Och så här fint blev det! Idag har vi gjort ett röj i sovrummet så det som saknas nu är lite bilder på väggarna och en snygga lampa men vi kommer sova som prinsar och prinsessor i natt!



Hallen har nu gått från "latte" till härligt blå tack vare min kära morfar! Så nu är det bara lite möbler som saknas! =)


Detta är "Rs rum" och bebis rum innan väggen och de nya tapeterna kom upp, och man blev hög av prickarna på väggen, ingen alkohol eller andra rusningsmedel krävdes alltså under denna renovering.... bra eller dåligt vet jag inte men de nya och enligt mig förbättrade resultater gör mig snarare hög av glädje än något annat!




"Majbjörns" rum fick denna fina tapet och en vit vanlig vägg! =) Nu är det bara Säng och allt som ska på plats och bebisen så klart! bara 5 veckor kvar! =D



"Rs rum" alltså datarummet blev svart och silvrigt! riktigt nöjd blev jag med detta rum trots att det är ganska litet så blev det inte alls för mörkt med alla mörka väggar! Det blev skitsnyggt! Man måste våga som mormor sa och visst stämmet det!? =)



Och sist men inte minst har vi köket, jag är super nöjd! Och det är nog för att det är jag som målat å fejat i detta rum! Super roligt att prova lite andra färger, på en vägg har vi skoltavel färg som man kan skriva på (den syns inte här) och en annan har vi en metallic färg, resten är vitt och snyggt! ME LIKE!!

Kommentarer
Postat av: annelaij

SNYGGR!!=)

2009-05-07 @ 22:54:47
URL: http://annelaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback