Brothers and Sisters

Jag följer en serie, "brothers and sisters", en serie om en Familj, med alla problem som tänkas kan, stora som små. En riktig "tjejserie" skulle man nog kunna säga. Även om inte jag har problem som deras, och förmodligen/förhoppningsvis inte heller kommer att ens komma i kontakt med denna sorts problem ( det är ju trots allt en TV-serie ) så får den mig att tänka.

Ens Familj är så oerhört viktigt, även om man inte träffas ofta, eller kanske ens pratar ofta så är den så himla viktig. Den är som ett skyddsnät som alltid finns där och kan hjälpa en tillbaka eller åtminstone stå brevid en i svåra situationer. Jag pratar inte om ett skyddsnät i form av pengar, eller liknande, utan snarare ett skyddsnät av kärlek och närhet. Någon man kan gå till när livet är tungt eller då man av andra anledningar kan känna saknad av kärlek.

Till familjen hör såklart den biologiska familjen, de personer man faktiskt är släkt med och genom biologiskaband faktiskt har ett band till, men i min värld är även familjen en del av de vänner man har, och Pojkvän/sambo/man eller om det är flickväns familj. Hur starka banden till dessa människor är, är individuellt och bara för att man är familj behöver det inte innebära att man heller är bästa vänner. Men man finns där.

Jag och min syster har världens bästa relation, vi umgås mycket och pratat mycket, men vi har också förmågan att bråka (ibland mycket) denna förmågan tror jag ibland är bra, vi får liksom lättat på trycket och för varje bråk och försoning så lär vi oss något nytt om varandra och kommer varandra ännu lite närmare. Det kanske låter konstigt men så är det och så kommer det nog alltid att vara för det verkar inte vara något vi växer ifrån. Förutom Richard så är  Frida den person som står mig allra närmast och jag skulle nog lätt kunna säga att den allra bästavän jag har utanför min bostad är min kära syster, vad skulle jag vara utan Frida!



ALLRA KÄRASTE SYSTER!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så sant!! Jag tröttnar absolut inte på dina samtal om din mage, och det är ju inte det enda vi pratar om!! Jag menar bara att man måste inte sitta och klappa sig på magen hela tiden för att visa att man är glad, man kan ju vara världens lyckligaste iallafall... :0)... Familjen is important! såå sant, och då även vänner och andra icke biologiska personer!!

2009-03-16 @ 13:14:59
URL: http://maoina.blogg.se/
Postat av: Frida

du är underbar syster, vet du det? och jag kan inte annat än att hålla med. men lite tragiska är vi väll ändå? eller lyckosamma? ;)

2009-03-17 @ 21:08:41
URL: http://frida89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback