Tiden bara rinner iväg!

Idag är det Richards stora dag, hans 22 födelsedag och den trodde han skulle få firas hemma utan några större "ovardagliga" ting, eftersom det är semester tider och de flesta därför inte har någon möjlighet att gratta. Min och Olivers present fick han dessutom för flera veckor sedan bara för att jag inte kunde hålla mig och ville ge med en gång, med andra ord va all spänning som man vanligtsivs förväntar sig på sin födelsedag som bortblåst. Trodde han iallafall.

Jag hade andra planer och hela dagen har jag gått och dratt vita lögner, spelat cool och låtsats som att vi har städat för att det verkligen behövde städas och för att jag nästan mådde illa för att här är så smutsigt (vilket det inte har varit alls) bara för att gästerna som skulle dyka upp och överraska Richard inte skulle komma in i vår "ny familj röra". Och tro det eller ej men när klockan slog 18.00 och min mamma pappa, mormor och morfar, samt fridas kära man Tomas dök upp så hade jag lyckats lura honom hela dagen och han blev jätte paff att det plingade på dörren och att de som stod bakom den faktiskt sjöng "ja må han leva..." för honom! 

Jag hade lagat mat och bjöd på lax mm och gott vin och jag tror att kvällen faktiskt blev riktigt lyckad och framförallt så ser det ut som att min Richard blev riktigt överraskad och nöjd över överraskningen! 



Richard iklädd sin present från mig och Oliver, nu är det bara på med inlinesen och ut å köra!  


Och ja, som titeln lyder så rinner tiden i väg, Richard med sin födelsedag får tillviss del stå som symbolik för denna, han blir ju trots allt ett år äldre och tänk så fort 22 år kan gå så mycket man hinner med och så mycket man fortfarande vill göra. Tidigare (någon gång runt min födelsedag) så lät det mer som någon form av kris som representerades, men denna försöker jag nu lägga på hyllan och istället bara njuta av allt tiden har att erbjuda för det är väl så man måste försöka se på det! 

I morgon fyller Oliver 7 veckor, och vi ska till BVC för att mäta och väga, och jag tror hon kommer bli jätte nöjd, för han växer åt alla håll tycker jag det ser ut som, och han blir bara stabilare och stabilare i sin kropp för varje dag som går och de där som leendena är guld värda! Idag har han legat på filten och kollat på sin egen spegel bild och brustit ut i riktiga jätte leenden! Hur gulligt som helst (tycker mamma). 

Nu är det två veckor kvar på Richards semester och jag ska verkligen försöka njuta av dessa, dock är vädret helt emot oss, men jag tror vi ska stå ut ändå, vi har ju trots allt en veckas semester i februari som väntar, och så som tiden rinner så är risken stor att vi alldeles för snart är där! 

Nej, nu är det dags för mig att krypa ner i sängen. Jag har ett par ämnen som jag vill skriva om här, men jag får inte riktigt till dom så det får vänta, jag behöver ventilera av mig i mina tankar lite. Men som sagt det kommer. 

Hoppas ni har det lika härligt som jag har det! Godnatt! KRAM!  


Kommentarer
Postat av: Frida

tuss! Cred till mästerfotografen tycker jag! :D

2009-07-28 @ 10:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback