Semester

Idag börjar Richard sin fyra veckor långa och mycket efterlängtade semester. Vi har inte direkt något planerat så här långt mer än att just ha semester och njuta av familj och så klart det härliga vädret. Men vad händer!?

Dagen börjar ute i bokenäs med en son som har vaknat lite på fel sida (detta har dock vänt nu), och vi bestämmer oss för att ta en tur till henån och banken för att starta ett litet konto till Oliver och kanske lyckas tigga till oss en sparbössa till alla hans slantar. Sagt och gjort Vi vackrar oss och gör oss fina för en tur till civilisationen och börjar så smått göra oss klara för att åka och då händer det. Jag upptäcker punktering på bilen... SUCK! 

Nu är pappa och Richard inne i stan för att skaffa nytt eller om det går göra nått åt däcken (för ja, det va även punka på reserv däcket... JIPPI) och där försvann den semester trippen och dom semester pengarna. Med andra ord en inte allt för roliga start på varken dagen eller semestern. 

Så nu sitter jag här och funderar över vad som ska göra denna dagen lite muntrare, solen gör ju som den brukar under den svenska sommaren, skiner med sin frånvaro, och någon civilisation blev det inte heller. 

Jag beslutar mig för att fortsätta drömma, i drömmarna sitter jag vid min lilla stuga (eller kanske till och med ligger på en av de där solstolarna som vi köpt) och njuter av solen och den svenska sommaren. 



 

I två veckor har jag inte heller ätit något godis. Och en dag som denna drömmer jag en liten skvätt även om en stor och härlig godis påse i Malin och Henrietta style.. MUMS!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var ju lite taskig att lägga ut en bild på en stor godispåse, när det inte går att få tag på lösgodis i det här landet ;) Två veckor är en evighet ju, ta och tryck i dig lite godis, det ökar säkert mjölkproduktionen ;)

Grattis till antagningen också, vad blev det till slut?

Hoppas att solen kommer fram så ni kan sola och njuta lite!

kramar

2009-07-13 @ 22:23:35
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback