Nörden i mitt liv

Så nu gick han och satte sig vid datorn igen... alltid denna datorn, är det inte spel och vännerna så är låter det "Jag ska bara surfa lite älskling, lite Aftonbladet och så, är snart klar!"  och varje gång så säger ja okej, men med en viss suck.
Till ämnet, Richard gillar att spela vad nu spelen heter på datorn, det är inte poker och den typen av spel utan det är fotboll, WOW, golf med mera med mera, via datorn har han även kontakt med många av sina vänner, Ja mina vänner också för den delen. Men varför är det han som ska kallas för nörd? Jag kallar honom för nörd, andra som vet att han gärna roar sig med att spela spel via datorn kallar honom nörd och jag suckar när han "Nu igen" sätter sig vid datorn. Vad är skillnaden då han sätter sig vid datorn gentemot då jag sätter mig vid datorn? Varför suckar jag när han sätter sig vid datorn trots att jag själv redan sitter vid min dator?! Är det storleken på datorn som gör skillnaden (hans är stationär och min är portabel) jag är ju trots allt lite mer flexibel i mitt surfande än han i och med denna portabla vän jag har i mitt knä när tiden tillåter.

Vad är det som gör skillnaden? För när jag skriver ner det så här så ser jag den inte. Richard verkar ju nästan ha mer vettigt vid datorn än jag, han umgås ju trotsallt med våra vänner, jag surfar ju bara runt, bloggar en liten stund och surfar runt lite igen.

Egentligen så är vi nog ungefär lika mycket nördar, han kanske kan lite mer om datorer och dess data än mig men i tid räknat framför datorn (Nuförtiden) så är vi nog rätt jämställda i nördandet.

MED andra ord ska jag rannsaka mig själv och min tid framför dumburken mer innan jag rannsakar och Suckar över Richards tid framför datorn.

Hur smart detta medgivande är sett till vår relation ska jag inte fundera något nämnvärt över, jag känner redan innan publiceringen av inlägget hur jag tappar auktoritet i hemmet , förhoppningsvis är det värt det! Kärleken över vinner ju allt och kärlek det har vi här i massor!

(Vad som sen definierar en nörd, är nog egentligen en helt annan historia, och tänker man efter en gång till så har vi nog inte heller platsat inom den kategorin varken jag eller Richard. En nörd kräver än mer intresse för en viss sak, jag tror den är inriktad och inkörd helt på ett ämne och kan allt och lite till i detta ämne. Jag tror heller inte att nörden egentligen behöver vara kopplad till datorer, det finns så många mer områden att vara nörd inom än datorer.)






Nu till vardagen, jag måste få berömma oss (mig och min man) för hur bra vi klarade av att lämna vår lilla gosse till barnvakten (Olivers mormor och morfar) i går för en stund i Bio mörkret (harry potter. Det gick jätte bra, vi klarade det utmärkt och lika så gjorde son och barnvakt, tack mamma och pappa för hjälpen!

Filmen var bra, böckerna är bättre, men filmen var helt okej och nu vill jag gärna se de två sista filmerna också!


Kommentarer
Postat av: Jakob Almefjord

Hej. Kul läsning och det där med ett suckande okey när man sätter sig framför datorn känner man igen =)

Följer bloggen med stort intresse.

2009-07-30 @ 07:19:18
Postat av: Frida

Hej! ledsen att göra dig bevisken syster, men det är bara en film kvar efter denna ;)

2009-07-30 @ 13:53:51
Postat av: Lotta

Ni låter mer som halvnördar tror jag, hehe, de riktigt nördiga nördarna är här i Valencia nu på Campus Party- 4000 datafreaks som sitter instängda i 4 dagar (eller om det är mer??) och pillar med sina datorer 24 timmar om dygnet ;)

2009-07-30 @ 19:07:26
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Frida

jag får rätta mig tror jag, så bli inte "bevisken" :P de ska troligen dela upp sista boken i två filmer, vilket du troligen kände till. pinsamt för en NÖRD som mig! :D

2009-07-31 @ 07:15:42
Postat av: mormor

Det är vi som ska tacka för förtroendet att passa denna underbara gosse! Kram på er!

2009-08-01 @ 00:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback