Jag är inte bara mamma jag är...

När man blir mamma så förväntas det mycket av en, dels ska man ta hand om barnet, sitt barn, så som alla andra runt omkring tycker (och då innebär det inte bara de man känner utan även många runt omkring en på stan som ser en och gärna lägger sig i eller ger ett tips eller två), tack för alla tips många är bra, och man är definitivt inget proffs på att vara mamma och att veta allt som krävs av en. Men vissa saker kan andra bara vara tysta om och när det lilla barnet i vagnen är ledsen behöver man inte få en massa kommentarer om detta, det är en pressad situation som det är och självklart vill man som mamma inget annat än att barnet i vagnen ska bli glad, må bra och därmed sluta gråta.

Så till ämnet som mamma vill man inget annat än att ens barn ska må bra och helst vara världens lyckligaste och för att uppnå detta tror jag att en viktig del är att mamman (och pappan) är detsamma att de hinner vara de de själva känner att de är och vill vara för visst har du även som föälde kvar drömmar och framtidsplaner! Med andra ord jag är inte bara mamma, jag är Malin också. Jag älskar att vara mamma och jag älskar att göra de uppoffringar av mitt jag hitills har fått göra, men jag försöker också planera mitt liv efter de mål jag själv har. 

till exempel har jag till hösten bestämt mig för att försöka studera, går det inte så går det inte men målet är att försöka! 
i slutet av agusti ska jag oliver och frida på weekend i huvudstaden. 
och i februari ska min familj, den gamla och nya på semester till egypten. 

Saker som jag gör för min skull, men självklart med vissa anpassningar över det nya lilla liv jag också har att ta hand om, men jag tror det som ny bliven förälder är viktigt att inte glömma bort sig själv och den du va eller drömde om att vara innan bebis kom! 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback