En riktig semester dag..

vad innebär egentligen en sådan? Ska det vara fullt upp eller ska man sitta pall på en stol i solen (eller om man är i sverige i regnet)? För mig är semester en kombo av detta tror jag, har jag en veckas semester till en solig plats helst i ett annat land då vill jag nog ligga pall i solen med en god bok, njuta av god mat och inte ha en massa måsten alls, förutom min familj och de måsten som man måste göra en helt vanlig slapp dag hemma.

Men när jag sitter hemma i sverige då är nog kombinationen det som gör semestern, lite fart och fläkt besök hit, åka dit, läsa den där boken, grilla med familjen, och shoppa i lagom mängd tillsammans med det som jag ovan beskrev som min utlandsresa. 

Idag har vi en slappar dag, vi gör ingenting mer än njuter av att vara lediga på samma gång, tittar på tv, äter mat och sover en liten stund och trots att vi inte haft en särskilt utröttande sommar än så länge med varken särskilt sena nätter eller sömnlösa nätter heller för den delen så verkar vi verkligen behövt detta. Kanske är det allt nytt som börjar falla på plats för oss och nu tillåter våra kroppar att koppla av och faktiskt bara vara, eller kanske är det bara så att man oavsett nyfödd bebis eller inte behöver det här ibland. Hur som helst, skönt är det! 

Ikväll blir det popcorn och som mormor sa "matine" nere hos mormor och morfar där vi ska se på "walk the line", det ska bli mysigt!

Mamma och pappas semester tar slut idag och igår åkte dom hem från stugan för att förbereda sig för ett nytt arbetsår så gott om plats har vi plötsligt omkring oss, men ganska så tomt är det här så vi saknar er allt!

Heja heja nu vinner vi på tipset! Denna dag har varit himla bra så visst hade det varit skönt om den hade slutat med lite extra slantar i kassan, drömma går ju...



Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, Oliver hinner säkert ändra hårfärg några gånger, så mormor får ha sitt morotshår i fred ;) Guille tappade nästan allt hår han hade när han föddes, han var nästan flintis ett tag, men sen kom det tillbaka igen. nu är det brunt överallt utom vid tinningarna, där är det nästan vitt ;)



Jag var tvungen att läsa lite närmare om din magisterutbildning och blev lite lessen, kan du inte kräva Högskolan väst att dom tar den på distans från ht-10?!?! :) samhällsförändring- med betoning på förändring är precis vad jag gärna hade velat hålla på med. bara pedagogik är inte riktigt min grej. konstigt men kul är det att vi bara "råkat" läsa ungefär samma sak utan att veta om det. ska vi dela kontor om några år kanske? ;)

2009-07-19 @ 19:54:57
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback