Bloggen

När jag började blogga lovade jag mig själv att inte bara skriva om vardagen, när jag städar, äter frukost och allt annat det inkulderar att leva. Men mer av den vardagsvaran har det blivit och jag vet inte men kanske det beror på att mitt liv som det ser ut just nu just handlar om att försöka få en vardag. En vardag som passar mig och mitt nya liv med Richard, bebis och våra djur. Att blogga blir på nått vis ett sätt för mig att få ner mina tankar kring detta vardagsskapande och ibland försöker jag även få in ett och annat inlägg där vardagen inte är det som står i rampljuset, men det är inte alltid så lätt.

Hela mitt liv vill jag inte dela med mig av, för vissa saker är privata och annat måste man få behålla för sig själv ändå. Annars är risken att det blir himla tråkigt att träffa mig eftersom allt jag har att säga redan står att läsa i bloggen och det vill jag ju inte vara med om. Så jag får helt enkelt försöka hitta någon balansgång som passar mig och som gör det roligt att skriva och roligt att läsa.

En annan sak med bloggandet som jag funderat över är, skriver jag för mig, eller skriver jag för andra. För hade jag velat skriva för mig själv hade jag ju kunnat välja att skriva i en vanlig hederlig dagbok eller? Charmen med bloggandet som fått mig att stanna kvar vid det är hur mina tankar och mitt liv dels kan sammanfattas för mig själv, jag får träna på att skriva (särskrivningar är ett illa ont, men jag tränar på att se dem), vilket jag tycker är himla roligt, plus att de tankar man har kan bli en diskussion med andra. Och att man via detta sätt att föra en logg över sitt liv och sina tankar kan lära både om sig själv och andra i utbytet som sker eller kan ske på internet vilket självklart precis som med allt annat har sina för och nackdelar. Som svar på frågan för vem jag skriver är nog främst mig själv, för att jag tycker att det är skoj att skriva, men sen är det självklart roligt att se att även andra är inne och läser bloggen. 

Inte allt för snart börjar skolan igen och förhoppningsvis kan jag då få lite inspiration till annat att skriva om än bara mitt, och min vardag. Med detta är inget lovat men jag hoppas för min egna skull att det blir så, och jag hoppas även för min egen skull att lite av den vardag jag nu eftersöker också kan infinna sig. Just nu är det ju som tidigare nämt semester! 




Milton på dagens promenad <3



Idag tog vi Baby björnselen På långpromenad för första gången, det gick jätte bra, men när han hänger där på magen så är det svårt att tänka sig att det va närmare 6 kg till som hängde där för 6 veckor sedan! Idag fyller Oliver 6 veckor!




 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback