Arla morgon

Idag är det sista dagen för R innan semestern och detta firades med att jag tog mig upp i ottan och drack en kopp te och njöt av morgonen tillsammans med min kära. Dock var kanske inte uppgången helt frivillig utan en liten Mr O skrek efter mat, men så här i efter han så tackar jag honom för det och kallade kvalitetstiden han erbjöd sin mamma och pappa!

Va effektiv man är när man kommer upp i rätt tid hade det inte varit för regnet och för att jag faktiskt inte har något speciellt som ska göras hade jag haft gjort en hel massa redan nu 06.20 på morgonen men istället ska jag avnjuta morgonen med en god bok och regnet mot rutan. Just nu läser jag MIA sanningen om Gömda av Monica Antonsson som har analyserat och mycket kritiskt granskat den serie av böcker som delvis tillsammans med Liza Marklund är skriven om den nu i exil så kallade Mia Eriksson. Den är bra och hon har verkligen gjort ett bra jobb då hon skrivit boken samtidigt som det är trist att inse hur mycket Ljug och hittepå det har legat bakom de tidigare skrivna böckerna om Mia.



Mys på pappas axel innan han åker till jobbet! Snart är han hemma hos oss i 4 veckor, vilket ska bli super härligt!


Igår Va jag och hämtade ett paket på posten. En massa böcker, Och än värre hade jag tyckt om det va under skoltermin så va det bara massa studentlitteratur. Till hösten har jag sökt en magister utbildning för att utveckla det jag hittils har läst om jag kommit in eller inte vet jag inte ännu, men jag fick för någon vecka sedan en himla lust att läsa just denna typ av litteratur och slog därför slag i saken och beställde några av de böcker som höstens kurs innehåller och faktiskt så är jag än idag riktigt taggad att börja läsa den. Är det inte konstigt hur det kan vara så trist och jobbigt att läsa denna typ av litteratur under terminerna? Medan man då man inte alls är tvingad att läsa dem till och med kan känna en längtan efter att få göra det. Jag tror det har med Vårt kärt MÅSTE att göra, och hur allt som heter måste blir till ett tvång snarare än en vilja att. Det behöver inte alls ha med skola att göra utan det kan ha med rent vardagliga saker som att städa, tvätta eller laga mat. Allt blir mycket roligare när man själv får bestämma när och hur istället för att tillexempel ställa sig med maten då du redan är vrålhungrig och humöret är i botten och du helt enkelt MÅSTE ha något att äta.

Igår va det BVC dags igen och Sköterskan tyckte att Oliver hade växt så fint att det räckte för oss att komma om två veckor igen istället för den en gång i veckan som det har varit sedan han föddes. Och igår hade han växt ett helt kilo sen han föddes och lite till. Som jag tidigare sagt det går fort. Och flera gånger har jag redan funderat över vart tiden tar vägen.

Ikväll bär det av till Henån, där det ska bjudas på mat eftersom Olivers farfar fyller år och jag tror att han ska få träffa sin andra gamlafarmor för första gången!

Och så va hans namn inskickade för godkännande av Skatteverket och dag för dop bestämt så i agusti månad i bokenäs kyrka ska han döpas och namnen blir Oliver, Filip, Calvin Gustavsson, Filip efter sin Farbror och Calvin efter sin gammelfarfar. Och Oliver har han mycket delvis min och richards Kompis Oliver att tacka för. Nu ska vi försöka ta oss in i Johnblundsvärld en liten stund till Oliver och Milton är redan på god väg och lyckas jag inte så blir det att läsa några sidor i boken istället!

MORNAR ÄR HÄRLIGA!

 

Kommentarer
Postat av: Frida!

Vad fin du blev i håret! :) ser fram emot dopet. och du, jag är JÄTTESTOLT att vi har blivit tillfrågade att bli faddrar :)

2009-07-10 @ 22:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback