PR trick eller generositet?

Det är konstigt hur vi kan tycka att någon som gör något bra, helt plötsligt gör något dåligt utan egentlig anledning. På reklamen kan vi för tillfället se hur Pojkbandet EMD har gjort en skiva som dom säljer och där viss del av vinsten går till de hemlösa i Sverige. En jätte bra ide! Hur mycket eller hur mycket lite pengar det är som går till saken är väl egentligen inte det vestäntliga utan att dom faktiskt gör något över huvudtaget! Och säkerligen vinner dom något på det själva också, men va fasen, vem  hade gjort det gratis!? INTE många och ändå har vi mage att gnälla över detta Så kallade PR trick. Utav alla sådana vi sett så är väl ändå ett av dom bättre sorterna!? Jag Önskar att jag hade haft mage att lägga en krona i byttan någon gång då och då, jag är dålig på det, Riktigt kass. Men jag ska fundera över det hela, kanske välja ut en särskild bytta att lägga den där bortglömda slanten i jackfickan, när jag stöter på den. 

Nu ska jag lägga ögonen på min tenta en stund. Tråkigt men nödvändigt. Pluggmotivationen är långt långt härifrån.   

Kommentarer
Postat av: evve

så sant,, nu på jul kan du passa på att köpa godis el liknande där pengarna går till välgörenhet,, det finns på alla julmarknader nästan!! Vi köpte julgodis där pengarna gick till amnesty i helgen,, vi måste göra vad vi kan! Stackare med tenta å skit,, ja håller tummarna för hennes svar

2009-12-14 @ 19:41:07
Postat av: Frida

klok som en bok som alltid!

2009-12-15 @ 06:29:35
Postat av: Frida

ps. som du vet har jag nu skänkt 50 kr till radiohjälpen, det du!? :P

2009-12-15 @ 11:41:34
Postat av: Sanna

Håller med Frida! Alltid klok och bra på att argumentera för sin sak :) Tänkte bara meddela också (om du inte fick mitt mess?!) att det bara är att klicka iväg ett litet mail om du så vill, eller sms eller vad som helst angående tiderna :) Ha en mysig kväll! Kram <3

2009-12-15 @ 18:49:21
URL: http://peeearls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback