Motivation

Igår fick jag printat ner lite  till tentan som jag skrev. Det va himla skönt eftersom den börjar bli en såndär tung sten på axeln som inte riktigt vill trilla av. Skolan hittills i år har varit en STOR besvikelse, jag som va så himla taggad att fortsätta studierna igen efter en sommars mammaledighet. Bita tag i Svårare litteratur och gräv på Djupet i samhället, människorna som lever där, de beteendemönster vi kan se och urskilja i de debatter som pågår. Men ACK! Vilken besvikelse. Plötsligt är litteraturen tillbaks till vad vi läste på A-nivå och så är även de förläsningar som varit. Vi är plötsligt nere på begrepps nivå där vi (igen) ska reda ut vad de olika begreppen innebär och  vilket de syfte de kan ha i en diskussion. Motivationen är i bott. Och Tentan hamnar på en nivå utefter. Hur ska man kunna veta vilken nivå som är D-nivå, när föreläsningarna är på A-nivå?? Detta är kass, och jag ska nu göra mig i ordning för att dra iväg på ett ack så omotiverat seminarium. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback