Lyxfällan

Programmet man kan se på med en skräck blandad förtjusning. Jag blir livrädd, när jag ser hur lätt det är att hamna på en fot vad gäller ekonomin och jag blir förbannad över hur folk i detta land (och andra ställen också) verkar ta det med en sån lätt het. Ett sms lån hit, ett kreditkort dit så va problemen lösta för stunden. Sen nästa månad när kraven kommer då börjar dom om proceduren en gång till. Tills en dag. Då kortet är spärrat, räntorna på sms lånen har skenat iväg til skyarna och man mer eller mindre är i personlig konkurs. Jag vill bara skrika till dessa människor, be dom vakna hur sin lyxiga fantasi värld och komma ner till oss dödliga. Men istället så faller dom och dom fallar hårt, men de har tur, för där nere står TV och tar emot dem, och med en kamera i fejjan kan man få vilken bank som helst att nicka snällt när deras nya vänner ekonomerna ska reda ut deras penga trubbel. 

Tänk om dom hade kommit och hjälpt oss med vår inte så problematiska situation, förmodligen hade vi blivit ekonomiskt oberoende. Men tänk vilken dålig TV det hade blivit.

I morgon ska jag och lilleman på barnkalas till Neo som fyller ett år, det va länge sen jag va på barnkalas, sisådär 15 år sen kanske?! Och ännu längre sedan va det jag fyllde ett år och ville ha paket, så vad önskar sig denna i morgon ett år storalilla kille!? Har ni några bra förslag så är jag mycket tacksam! för, JA, vi är ute i sistaminuten!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är inget jag hittar på! Det finns/fanns en pralin som hette ägglikör! Hört någt så äckligt? :O Glad att den är borta :P

2009-12-16 @ 21:51:31
URL: http://peeearls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback