091204

Ho, ho, hoo, finns det några snälla barn? Känner ni också att tiden har börjat rull ifrån er? Helt plötsligt är snart ännu ett år till ända, julen är snart över och 2010 står för dörren. Inte för att det brukar ha större betydelse att det blir nytt år egentligen, nyårslöften är lite överskattade, dom hålls ju aldrig ändå, och festa kan man väl egentligen göra vilken dag som helst (så länge barnvakterna tillåter vill säga).

Jag hade jätte god tid med mina julklappar och jag är i princip klar, förutom tre, och dessa tre verkar synnerligen svåra att hitta. Som till mig själv ungefär. Det ända jag har sagt att jag önskar mig är ett förkläde. Och gissa vad jag får för kommentar då "det är väl inget roligt", som vanligt. Sen har jag även sagt att det är fullkomligt okej att bidra med pengar till vårt lilla hushåll. "Ge mig pengar eller ingenting alls" kom det ur min mun en dag... OPS! Fast som i tidigre inlägg redan är diskuterat så är julen för mig inte längre ett tillfälle att få julklappar, jag vill umgås, äta gott och vara tacksam för de som finns runt omkring mig. Fint va!? Men plötsligt så känns julen faktiskt som en dag att njuta över, och den där stressen som infinner sig hos större delar av folket på grund av julklapps stress och den härliga ekonomin som kommer ur detta julklapps shoppande, är ännu inte påtaglig i mitt hem iallafall.

Idag blir det jobb, hade från början även planerat in babysim men eftersom större delen av familjen hostar och rosslar så fick jag avstå. Känns löjligt att komma dit utan baby.

Ha en härlig fredag! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback