Tummen

Oliver Gillar tummen, dels har han två tummen filtar en stor i fleece och en snuttefilt, båda två är väldigt populära, men sen har han en tumme till. SIN tumme, och han ÄLSKAR den. Jag vet att små barn ska smaka på dittan och dattan, och att det är en del i att lära känna sig själv och sin kropp, men vad mycket gladare jag hade varit om det va tårna han gillade att smaka på istället för händerna. Tårna kommer han ju inte att nå för alltid, men handen sitter där den sitter, alltid lika nära att kunna stoppa in i munnen när man behöver tröst eller bara är rastlös.

Så jag har just nu och förmodligen lång tid framåt en "inte suga på tummen kampanj" jag försöker när jag ser honom stoppa den lilla fina handen i munnen , ta ur handen säga "nej" och ge honom nappen istället. Dock är han väl förliten för att förstå kanske, men för min del är det lika bra att börja, då kan ju jag iallafall rutinen den dag han förstår vad det är jag är ute efter. Hoppas Hoppas att vi kan få ur han denna ovana!

Nu ska jag försöka få pluggat lite, ikväll bär det av till henån och svärmor och svärfar och i morgon står packning och BVC på schemat.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, grattis ;) Min Oliver hade en likadan period i den åldern. Jag var helt säker på att han skulle bli ett "tummebarn", till och med hon på BVC trodde det, för han var så extrem. Jag kämpade som bara den, tryckte in den där jäkla nappen, hehe. Tror jag gav upp tillslut men på nåt sätt slutade det av sig självt som tur var :)

Tror jag har en filmsnutt i början av min blogg (runt november förra året) om detta, du kan ju kika på det om du vill :)

2009-08-27 @ 22:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback