Sömn!

Sömnbrist låter det som att de flesta nyblivna föräldrar av, och som prästen  vi ska ha på dopet sa för varje natt som sömnen störs så försvinner ett IQ (detta var som tur va återanvändningsbart!). Mina nätter däremot är helt suverräna dom allra flesta gånger, Oliver somnar vid elva (då har han sovit till och från sen iallafall halv tio, och sen sover han för det allra mesta fram till fyra halv fem på natten! med andra ord har jag nästan alltid 4 timmars sömn i sträck! Jag säger duktig kille, men undrar varför mitt IQ ändå verkar dala vissa dagar. VAD SKA JAG SKYLLA PÅ!?!? pojken sover ju..

Inatt sov min lilla grabb från elva på kvällen, till halv åtta på morgonen! Gissa om jag va snopen när jag tittade på klockan, (och pigg). Idag har vi inga planer ännu, kanske att vi letar upp svärmor och svärfar i båten, kanske att vi bara letar upp en plätt på gräsmattan utanför lägenheten. Det ända som är säkert är att jag ska njuta av solen och sommaren!
Nu ska jag lyssna på lugnet, alla sover utom jag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Amningen! man förlorar minst 1 IQ per deciliter bröstmjölk, vågar jag påstå ;-) jag led nog aldrig så värst mycket av sömnbrist heller faktiskt, man vänjer sig snabbt vid att vara halvvaken några gånger varje natt. dock vänjer man bort det snabb också för nu är jag stendöd varje gång G får för sig att vara vaken på fel sida dygnet.



ni får gärna sisådär 15 grader av oss om ni vill, men nu hörde jag att ni faktiskt hade fått lite sol där uppe?

2009-08-07 @ 15:21:56
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback