Rutiner del 2

Det går sådär, jag hade en plan, en viss tidning hade en "bra plan" över hur man övar in välfungerande rutiner, klockan va ställd med påminelser som sa när vi skulle äta, sova eller vara vakna men icke denna plan va inte för oss! Skalman släng dig i väggen!

Varje individ oavsett primitivt spädbarn eller ej är olika, vilket innebär att någon annans plan inte behöver passa oss helt enkelt och skalmans mat och sovklocka var inget för oss. Vi behöver något annat, något bättre, smartare och flexiblare (kan man vara felxibel med en bebis, vi försöker iallafall)! Vi får fortsätta med vårt prov i att skaffa rutiner, en dag, kanske om sisådär 20 år kanske det fungerar!? 

OJOJ! Lilleman la sig själv på sidan! Är detta ett stort steg för den lilla människan??  


Min gamla dubbelbuggspartner och vän, gick förbi Beräknat förlossningsdatum igår. Phu! När jag hade två veckor kvar till BF var jag desperat på att få ut bebis, jag ville inget annat, och försökte med allt som myterna säger att man ska göra för att få igång det. En vecka tidigt kom Oliver, å jag va så lycklig att slippa gå övertiden och självklart även över att vår fina kille var här, så jag lider verkligen med dig Wendy och håller alla tummarna för att bebis kommer snart och att allt kommer att gå jätte bra! <3 

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Rutiner för bebisar är överskattat, om du frågar mig ;) Förr eller senare så kommer ni kommer under fund med vilka rutiner Oliver har valt, och jag tycker väl personligen att det är bebisen som ska bestämma rutinerna och inte föräldrarna (så länge det inte är jobb och annat som ska passa in såklart). jag var länge förfärad över att vi inte hade några rutiner, tills jag märkte att... vi faktiskt gjorde det mesta på ungefär samma tider varje dag. så lugn, det kommer! just nu har vi väl en enda stor avsaknad av rutiner, men med sommar, värme och förkylningar hit och dit så får det bli som det blir. låt sommaren vara lite halvt huller om buller, och ta dag i ordningen till hösten! det enda jag verkligen försökte ha ordning på med Guille var att inte vara vaken på natten. han vaknade ju och ammade 2-3 ggr på natten till han var 8 månader, men det gjordes i sängen i mörkret, inte vara uppe på natten (jag var ju som en zombie, haha).



hur som helst, det löser sig så småningom! kramar

2009-08-04 @ 17:49:59
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Lisa

HAHA! Så söt är!!! "skalman släng dig i väggen" det var skoj :D Bra sagt! :)

2009-08-05 @ 20:27:42
Postat av: wendy

Haha va gullig du e! :) Ja nu håller vi alla tummarna på att bebis vill komma snart.

2009-08-07 @ 12:56:56
URL: http://wendylarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback