Kräftskiva!

Idag är det dagen D här hemma, för första gången sedan lilla O kom till oss med storken ska han vara utan mamma och pappa en hel kväll! Frysen är preppad med mjölk och vi har tränat med nappflaskan, vilket går jätte bra så länge han inte är VRÅLHUNGRIG när han får den. Så vi känns förberedda, rent fysiskt iallafall.

Min far, Olivers morfar har fått den stora äran att passa och efter tio när mor lilla mor har slutat jobba kommer hon hit och styr upp det hela! Jag är redo, jag måste vara redo, för om två veckor ska jag jobba på fredagarna (vilket jag faktiskt tycker ska bli himla roligt!) så det är lika bra att ta tjuren vid hornen!

Tidigt tycker vissa, bra tycker andra att det här med att "redan" lämna bort honom för passning, men jag tror det är lika bra, dels vill jag inte glömma vem jag va innan Mamma för som jag tidigare skrivit är jag ju inte bara mamma, jag är Malin också, och dels tror jag att det är lättare den dagen Oliver är mermedveten om vem det är som är runt honom om Mamma redan då är van att släppa taget och låta andra passa. Men som sagt, smaken är som baken (delad) och så är väl även tycket i hur man ska hantera sina små och barnuppfostran. Huvudsaken är ju trots allt att det känns rätt för de som det berör.

Trevligt ska det bli iallafall!

Idag består dagen av lite (pyttelite) shopping, om jag hittar något och sen ska jag få göra mig fin för kalas å det va inte igår vill jag lova!




Mina fina killar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för igår!! :) Det var trevligt att träffas! Skönt att allt gick bra med lillkillen :) Jag tycker som du att man måste våga lämna bort dom ibland, om de inte är "problembarn" eller så. Det underlättar ju bara för en själv i framtiden när det är dags för dagis.

Kram

2009-08-22 @ 17:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback