Karaktär

Jag vill gärna få det att se ut som att jag har en god karaktär gentemot min hälsa, äter nyttigt, tränar (MASSOR), inget godis (eller iallafall inget sockerberoende), men denna karaktär är svår. Varje gång jag går in i affären så suger det i magen efter en snicker eller något annat gott i godis hyllan, och jag försöker stå emot, ibland funkar det och ibland funkar det inte. Just denna del, där jag faktiskt ibland står emot godishyllans rop efter mig är nog den delen i min "hälsokaraktär" som jag kan kalla för god. Jag står ju faktiskt emot ibland och skulle jag stå emot varje gång så hade jag ju sagt emot mig själv, för i inlägget nedan så står det ju faktiskt NJUT, LEV IDAG, med andra ord man måste få unna sig. 

Men mitt dilemma nu är, jag vill träna, massor. Men jag kan inte. Får inte. Svanskotan sa pang under förlossningen och tar emot ibland bara vid vanliga promenader, vilket inebär att träna blir sådär roligt. och av olika anledningar så får man inte efter förlossningen lov att träna hur som helst. Förmodligen är det på grund av dessa , inten som jag nu vill träna. Men jag ska försöka så fort jag får så ska jag försöka, och jag hoppas då att min karaktär står stadigt brevid och stöttar mig mot inte bara en smal utan också stark och vältränad Malin! 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Karaktär? Har du en sån också? Fuskigt, min försvann nog med bröstmjölken för 2,5 år sen... Och ang. utlandsresor så hade jag gärna rest om jag hade kunnat, och tagit med Guille såklart, man jag tycker inte att det är synd om barn som inte får åka utomlands, och de blir verkligen inte mer trångsynta eller mindre allmänbildade än andra.

Om du vet hur man hittar sin karaktär igen (om jag någonsin haft nån?) så får du gärna berätta ;-)

Här är det förskola som gäller, tyvärr leker de inte så mycket utan ska sitta still och lyssna och lära sig färger, siffror, bokstäver etc. Inte riktigt vad jag tycker om men det är det som gäller. ungefär 4 veckor kvar, spännande ska deet bli iallafall.

2009-08-12 @ 14:12:23
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback