Är det dags att börja hösta?

Gårdagen gick jätte bra, Olivers Morfar (och mormor senare på kvällen) skötte sig bra, Oliver sov som en liten ängel när vi kom hem vid ett tiden och så gjorde han resten av natten också, vi hade en jätte trevlig kväll med härliga människor och smaskiga kräftor utan några större bekymmer för de som var kvar här hemma (de hade såklart lovat att ringa om det va nått).  

Idag va vi på Öppna varv på orust och drömde oss bort till det lyxigare livet, men vid närmare efter tanke undrar jag hur mycket lyxigare man vill ha det. Jag trivs så himla bra just nu! Självkart hade jag velat se att jag får ett bra jobb och en riktig lön när föräldrapengen är slut, men just drömmen att kunna bada i pengar är inte så lockande. Det hade självklar varit skönt är att slippa kolla på kontot eller i plånboken innan varje ekonomiskt beslut det är inget jag himlar med, men så som det är nu är också himla bra, dock har jag lite planer för saker jag vill ska fixas i ordning i lägenheten (inga renoveringar utan mer praktiska saker) och när jag kickar igång dessa planer hade det självklart varit helt underbart med en välfylld plånbok! 

Sommaren är över, eller!? Det är sol och jätte härligt väder, men visst känns det väl ändå som att sommaren börjar tappa greppet? Jag längtar efter de levande ljusen och en kopp te, med ett varmt härligt täcke, och jag vill börja höst fixa, vad det innebär på riktigt vet jag inte riktigt än men något ska vi allt komma på! 

Nu kom samule hit och vi ska ha filmkvälll med Pizza, (richard är lite bakis) Godis, och kanske lite chips MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback