90210

Beverly hills, en serie som har gått på tv i flera omgångar i stort sett så länge jag kan minnas, den är nog egentligen inte särskilt bra men jag ser på den, jag köper boxarna (är nu på säsong 6) och jag förbryllas över deras lyx och flärd och den amerikanska kulturen. Jag gillar serien samtidigt som jag ogillar den så jag tittar.

På söndag är det dop, vi ska stänk vatten på vår sons huvud och säga ja när prästen frågar om vi "vill uppfostra vår son Oliver, filip, Calvin, i en kristen tro" jag tror vi ska klara av det. För mig handlar det inte så mycket om själva guden och nog inte religionen i sig heller, den har egentligen gjort ganska mycket ont för människan. Men sen finns det ju en hel del saker som faktiskt är bra, delar av människosynen, allas likavärde och ta hand om varandra oavsett vem den andra är. Den barmhärtige samartien. Jag tycker dopet är fint, sen om man gör det för jesus, gud, religionen eller kulturens skull är egentligen sak samma, det är ett ypperligt tillfälle för annhöriga att samlas och få träffa lillkillen en stund och jag tycker nog det ska bli rätt trevligt! 

Imorgon ska det fixas och donas och på söndag smäller det! 

Nu bjuder jag på lite bilder från Sommaren!



Mys med pappa!



Vi satt ute på balkongen och gottade oss en kväll, med en glad liten kille som sällskap!



En hårig mamma i smögen!



Henrietta nynnar nationalsången för en ledsen Oliver =) 



EN varm och härlig dag på härliga härliga skår!

 

Kommentarer
Postat av: evelina

Vad han VÄXER!!!!!

2009-08-17 @ 13:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback