14 kotletter, Fem hungriga och en kortlek

Igår åkte lilla familjen på tur till Samuel i svineviken, han passade sina föräldrars hus och skulle bjuda på mat, ja tack gärna sa vi! VI åkte dit på dagen, badade, solade och tjatade och sen blev det grillat! Massa grillat eftersom samuels mor hade slagit på stort och tagit fram 14 kotletter! Men med fyra hungriga "män" och en jag så var 14 kotetter inga problem så mätta och belåtna blev vi, så mätta att vi glömde glassen på slutet!

Eftersom vi med vår lille man ibland blir lite av party dödare för våra vänner blev det efter maten inget festande som på den gamla goda tiden utan vi tog fram kortleken och började spela sjuan. Och mitt under spelets gång, då det va som mest skratt så ställs fråga, "håller vi på att bli vuxna nu? När vi sitter här och skrattar över en kortlek". Kanske blir vi vuxna, lite vuxenhet kommer det automatiskt med en bebis, man får mer ansvar och tänka en gång till över de beslut som tas, och även de i ens omgivning drabbas lite av den nya familjens vuxenhet. MEN, vi kom tillslut fram till det att det kanske inte gjorde något och att man ju faktiskt inte blir vuxnare än vad man gör sig! 

Kanske är det så att man blir vuxen den dag då man kan klara av att vara lite av båda delarna!? Stå för att du är lite barnslig, men när det krävs kunna räta på ryggen och också bete sig som en vuxen? 

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tycker som du att man utan att skämmas ska få vara mer eller mindre barnslig när man känner för det, så länge man uppfyller sitt ansvar som förälder. Tyvärr tycker jag att det är allmänt "förbjudet" att vara något annat än vuxen när man är förälder. I det här landet sitter dock föräldraskapet mer i åldern än i uppförandet, så jag är väl redan beredd på många konstiga blickar när G börjar skolan. särskilt eftersom han kommer att gå i skolan i ett lite finare område där alla föräldrar säkerligen är 35+ (och därmed myyycket bättre föräldrar). jaja. jag har iallafall inga problem med att sköta mitt ansvar som mamma och samtidigt vara lite mindre vuxen ibland :)

kramar

2009-08-09 @ 22:33:13
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback