Rökning...

Till ett många gånger omdiskuterat ämne, Rökning. Det är lagligt i sverige och förmodligen över resten av världen också att sysselsätta sig med denna "pinne", och jag vill inte här påpeka dess farlighet eller försöka få folk att sluta. För egentligen behöver jag bara få skriva av mig då jag som passiv rökare tycker det är så frukatansvärt äckligt!

Jag kan vara ute på promenad i godan ro och njuta av det härliga vädret, när en doft plötsligt närmar sig och jag plötsligt upplever känslan och smaken av att ha en cigg i min egna mun, på grund av andras "rökångor", och den där äcklade känslan fyller mig. Eller de gånger man går in på köpcentrat och i ett sista andetag innan man kommer innanför dörrarna får lungorna fyllda av ett moln, av just det, någon annans rök. Ni som vill röka visst gör det, men snälla ställ er där det inte behöver påverka alla andra, måste man stå utanför entren? och varför måste man alltid sitta mitt i uteserveringen när man stoppar denna pinne i munnen? Om man vet med sig innan att man ska röka kan man då inte ta ett bord lite i utkanten? Som rökare väljer du själv att stoppa pinnen och dess rök i munnen, som passiv rökare får du snällt ta emot, och du har i princip inget att säga till om. Och hur fräcsht eller trovärdigt ser det egentligen ut när du som läkare, eller sjuksköterksa ställer dig i ett av båsen utanför sjukhuset för att ta dig ett bloss i din läkaruniform?

Bara en liten tankeställare, från en passiv rökare till er som själva väljer att stoppa pinnen i munnen. Min lärare på lågstadiet var inte den trevligaste människa jag mött alla gånger, och hon tyckte nog ungefär det samma om mig, men en sak lärde hon mig och det är ett ord på sex bokstäver... HÄNSYN! 


Nog om detta. Nu ska det Pluggas å skrivas så det står härliga till, förhoppningsvis kan jag kanske få en liten serie stund så småningom också, MYS!

Har även varit hos kusin Elin och klippt mig plus fixat slingorna i håret och jag är än så länge hur nöjd som helst!



 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag håller med dig helt och hållet om rökning. Det är bland det äckligaste som finns, och speciellt när man då inte väljer det själv heller. usch... Tack för en trevlig dag, och pengarna kommer snart ;) KRAM

2009-04-21 @ 21:02:53
URL: http://peeearls.blogg.se/
Postat av: elin

vilken tur att du är nöjd än så länge. känner mig fortfarnade lite arg för det där på sidan men hoppas du blir nöjd ändå för annars får du höra av dig :D

2009-04-21 @ 21:50:44
Postat av: anneli

men röker man själv så e de sinnesgott och ibland så skönt o ta en cigg när humöret är nere. det hjälper...

2009-04-21 @ 23:18:07
URL: http://annelaij.blogg.se/
Postat av: Evelina

det är sååååå sant med rökningen,, SÄRSKILT med en känslig gravidnäsa!! UUUHHHH äckligt!!

2009-04-22 @ 20:21:23
Postat av: anneli

Jo men de håller jag med om. behöver ju inte stå bredvid andra eller nedanför ett öppet fönster... hoppas allt är bra annars!! ska till halmstad imorn. =) stanna över natten hos agneta o Zickan. =) d hur har du kunnat ändra bilderna där uppe på in profil. jag afttar inget av detta skitet:P inte ens en pressbild vill fastna

2009-04-22 @ 22:46:01
URL: http://annelaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback