Önskelista...

Ännu en helg har nått sitt slut och hu va fort det går å ush va tråkigt det är i slutet på månaden när man känner att plånboken blir allt lättare, men OJ va saker vi har hunnit med och massa härliga människor vi har va hunnit träffa! 

I Fredags had vi slapp kväll, vi åt godis (jag vet evelina, jag sa att jag skulle följa med dig i din kamp mot sockersuget.. men prata går ju!), jag åt även massa god feta ost, självklart gjort på pastöriserad mjölk, härligt marinerade vitlöksklyftor och Underbara cocktailtomater (SMASKENS)! till detta va det Mys med R till så ska det låta! 

Lördag hade jag en dag på jobbet som inte var som den skulle. Jag ska inte säga för mycket om detta då det bara gör mig arg, men trist är det när man blir lämnad ensam och inte kan ge kaffesugna gäster den service man önskar. Kvällen avslutades i göteborg med våra kära vänner och ett par engångsgrillar i Slottsskogsparken, det va lite kallt men vad gör det i gott sällskap! Ganska tidigt begav vi oss hemmåt, på grund av mig, Trötter. Trötthet är nog i princip det ända jag hittils kan få lov att gnälla lite under graviditeten, om man nu ska ha något att gnälla över.  

Idag har det varit full fart scones till frukost (hemma gjorda så klart!) Mycket goda ska också tilläggas, sedan tog vi skodan mot Landet till Frida och Tomas. Här lämnade jag av ett par öl och Richard och milton och åkte med Frida till hennes klass kompis där vi införskaffade massa kläder till bebis, lite annat bra att ha och ett jätte fint skötbord! Jag är Supernöjd och Nu vill vi att bebis ska komma! Åter hemma hos Frida och Tomas blev det grill, massa olika såser som Frida smällde ihop och en härlig promenad! TACK för en härlig helg allihopa! 

Det har varit dåligt med bilder i helgen, men Petter och Min Kära Man får stå som symboler för hur trevligt (eller ska jag säga mysigt?) vi har haft det! 


Nu till Ämnet, Önskelista...

Om cirka en månad fyller jag 22 år (ni som vet är det dags för åldersnojja?? ) och som alla andra år när man fyller eller firar jul eller annat så önskas utav nära och kära en Önskelista, VARFÖR undrar jag? 

Svaret är ju så klart "för vi vill veta vad du önskar dig så du kan få några presenter", och jag börjar ungefär nu i disussionen brainstorma till de som vill höra vad som önskas. Dilemmat i denna diskussion är att det jag säger oftast är "så himla tråkigt", "det vill vi inte köpa det är ju inget kul" och så vidare. MEN varför ber man då om denna lista? Om jag Önskar mig en viss sak å den i andras ögon är tråkigt vad spelar det för roll, det är ju jag som vill ha det? Och då borde det ju inte spela någon roll om andra tycker det är tråkigt eller ej. 

Så i år har jag bestämt mig, jag gör vad pappa har gjort i alla år och säger JAG ÖNSKAR MIG SNÄLLA BARN, för i år hör ju även jag (så småningom) till genren förälder.

Hoppas alla blir nöjda över detta och önskas en lista med lite tråkigare saker på så är ni välkomna att fråga, jag har ett par förslag på lut, för vem tackar nej till ett par presenter. =) 




 

Kommentarer
Postat av: ;)

<3 dig

2009-04-19 @ 20:48:09
Postat av: Lotta

Nej nej, ingen åldersnoja än, den kommer sen när bebisen blivit stor och trotsig och du känner hur de gråa håren börjar komma fram. men det är säkert 2 år kvar så du kan vara lugn ;)

2009-04-21 @ 13:07:28
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback