Normal

begreppet normal använder vi nog allihop nästan dagligen i olika sammanhang. När vi pratar om Andra människor, om oss själva eller om vädret. I alla situationer kan vi i stort sett få in begreppet normalt, men vad är normalt egentligen?

Än en gång till skolan där ämnen som dessa är aktuella i stort sett under varje föreläsning, vad vi än diskuterar så kommer vi in på vad som är normalt, men problemet är här att vi egentligen inte vill använda begreppet då vi vet att det i sammanhangen oftast eller aldrig passar in. För vem är det egentligen som har rätt att påpeka och bestämma vad som är normalt eller inte?

I alla år har jag haft en Onormal, jag har varit för liten å lätt till min längd och jag har varit underviktig. Men för mig är detta normalt, jag har ju alltid varit sån! Sen den dag jag föddes har jag legat under det "normala" och på något vis har jag därmed blivit ett problem. Inte ett problem i den bemärkelsen att jag varit jobbig (visserligen har jag haft mina sådana stunder också) men problemet har i detta fall enbart berott på att jag inte är normal till vikten.

Än idag, 7 snart åtta månader in i Graviditeten vill de placera in mig på denna viktkurva, och gissa vad! Jag Låg under det normala! I och med att jag trots allt följer min egna kurva som så många gånger förr så va min kommentar till detta "Å va skönt! Då är allt som vanligt, helt normalt! " För i min värld är detta normalt, jag har ju aldrig platsat inom denna normal ramen innan så varför ska jag göra det nu?

Vad jag vill ha sagt är oavsett att vi alla använder oss av begreppet normalt, så är det nog främst personen man talar om som får stå för det sanna svaret, och möjlighvis för sin del stå för vad som i hans eller hennes värld är det normala. För olika saker är normalt för olika personer. Och trots min lite Onormala viktkurva under graviditeten (och övriga delen av mitt hittills 22 åriga liv) så växer min mage som barnmorskan sa "perfekt!" och vi mår så vitt jag vet båda väldigt bra!

Nu ska vi ut å promenera i det härliga vädret, än är det för tidigt för en glass, men ska solen lysa på detta viset hela dagen kommer det nog bli svårt att hålla sig ifrån kylboxen! I morgon bär det av till London, där vi förhoppningsvis ska klara oss undan några större demonstrationer! 

Kram på er! 

Vem är egentligen Normal?
Härliga sommar, här innan ute kväll i Turkiet, med härliga vänner!
 
På promenad en Underbar vårdag i solen!


Världens bästa Vovve!



Lilla Magen I vecka 28!


Å lite större mage i vecka 29!


Kommentarer
Postat av: Anonym

normal,.,njaaee,,, lite onormal e du allt!! hiih.. hellre onormal och intressant än normal och bara just normal!! UNDERBART väder,, och en mycket tjusig mage,,, Men Milton verkar inte ha posen inne idga tycker jag!!

2009-04-01 @ 16:55:46
Postat av: Malin

Du har så rätt, det är bara du själv som kan bestämma vad som är normalt.

Trevlig resa!

2009-04-01 @ 17:50:55
URL: http://malinsvardagsliv.blogg.se/
Postat av: lisa

Du är så fin Malin :)

2009-04-02 @ 20:57:51
Postat av: Ärta

Varken du eller ja är normala.. Men vi är underbara:)

2009-04-13 @ 22:10:24
URL: http://henriettahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback